Tip of the Week : ΕΝΑ ΚΑΦΕΔΑΚΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

Ο καφές αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων αφού είναι αυτός  που μας ξυπνάει το πρωί και χαρίζει ενέργεια.Υπάρχουν πολλά είδη καφέ και η περιεκτικότητά τους σε καφεΐνη διαφέρει ανάλογα με την μάρκα και την ποικιλία.Μερικές ενδεικτικές τιμές είναι:

ΚΑΦΕΣ ΦΙΛΤΡΟΥ   100-150mg

ESPRESSO(μονός)  40-80mg

ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ(Νες,Φραπε)  70-100mg

ΝΤΕΚΑΦΕΙΝΕ  3mg

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  40mg

Εδώ πρέπει να πούμε ότι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης που δεν επηρεάζει αρνητικά την υγεία είναι περίπου 400mg την ημέρα.Επίσης, η ποσότητα καφεΐνης που προσλαμβάνουμε αλλάζει ανάλογα με τη ποσότητα καφέ που χρησιμοποιούμε.

 Χωρίς τίτλο

Η καφεΐνη επηρεάζει διαφορετικά τον καθένα  μας ανάλογα με διάφορους παράγοντες.Κάποιοι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι στη καφείνη απο άλλους ,έτσι πρέπει να προσέχουμε στη πρόσληψή της.

Fun fact: οι γυναίκες μεταβολίζουν την καφεΐνη γρηγορότερα από τους άνδρες ενώ οι καπνιστές δυο φορές πιο γρήγορα από τους μη καπνιστές.

ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Ουσιαστικά η καφεΐνη αποτελεί μια ουσία η οποία δρά διεγερτικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Μας γεμίζει με ενέργεια όταν νιώθουμε κουρασμένοι κάνοντάς μας  έτσι πιο αποδοτικούς.Φυσικά πρέπει και εδώ να τηρούμε ένα μέτρο αφού η υπερβολική κατανάλωση καφέ έχει δυσάρεστα αποτελέσματα.

ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΦΕ

Η υπερβολική κατανάλωση καφέ δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε πως μπορεί να μας επηρεάσει αρνητικά.Σε γενικές γραμμές  μπορεί να προκαλέσει αϋπνία,ταχυκαρδία (ιδίως ο φραπέ) άγχος αλλά και ανησυχία .Έτσι πρέπει να αποφεύγουμε τον καφέ λίγες ώρες πριν κοιμηθούμε αλλιώς μάλλον δε θα μας πέρνει ο ύπνος.

Ο καφές σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες  μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου μας ,όπως έχουμε ξαναναφέρει και εδώ.  

του Γρηγόρη Πακτίτη

Σπύρος Σκιαδόπουλος

Πρώτα ανακάλυψα ότι θέλω να γίνω developer, μετά ανακάλυψα ότι θέλω να γίνω δημοσιογράφος, και μετά πολιτικός μηχανικός. Τελικά έγινα περίπου δικηγόρος. Τι συνέβη;