*του Αλέξανδρου Αυλωνίτη, Δικηγόρου Κέρκυρας
Ο ένας βρίζει και λοιδορεί τον άλλον σήμερα!!!!.Ποιά είναι η αιτία; Πασίγνωστο. Οι μεν λένει ότι πρέπει να δώσουμε την Ακρόπολη για να διαφημιστεί η τάδε εταιρεία και έναντι κάποιου μεγάλου ποσού. ΟΧΙ λένε οι άλλοι . Τούτοι ισχυρίζονται ότι η Ακρόπολη είναι τα ιερά και τα όσια της φυλής μας, δεν θα τα πωλήσουμε όλα στους ιμπεριαλιστές. Ιδού το μέγιστο ερώτημα που από την απάντηση του θα κριθείς αν είσαι άνθρωπος του Νεάντερνταλ και κομμουνιστικό οπισθοδρομικό και υπάνθρωπο κτήνος η άνθρωπος της ανάπτυξης και της σύγχρονης προοδευτικής αντίληψης και φορέας του δυτικού πολιτισμού..!!!!!
Δεν υπάρχει μέση άποψη; . Οχι βέβαια. Και οι δυό πλευρές θεωρούν εαυτούς πληρεξουσίους και εντολοδόχους του Θεού και του Μάρξ αντίστοιχα και η άποψή τους προήλθε από επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος για τους μεν και από συστηματική και εμβριθή ανάγνωση αντίστοιχου θεματικού ολοσέλιδου κεφαλαίου του δίτομου έργου του Μαρξ: "ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ".
Η άποψή μου.
Η πολιτιστική κληρονομιά δεν μπορεί να παίζει το ρόλο του διαφημιστικού μεσάζοντα. Δεν επιτρέπεται να αποτελεί ένα είδος ιδιωτικής συναλλαγής, για αυτό ο μπαγάσας ο νομοθέτης προστατεύει τα μνημεία μας , χρόνια τώρα. Θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ να εξαιρούνται τα αρχαία μνημεία μας από κάθε εμπορική και διαφημιστική χρήση ΙΔΙΩΤΩΝ , ανεξάρτητα από το πόσα λεφτά θα πάρει το Δημόσιο από αυτούς .( Επαναλαμβάνω :ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ). Δεν χρειάζεται να πουλήσουμε τα ΑΡΧΑΊΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ μας στο όνομα της μέγιστης κρίσης που περνάμε γιατί δήθεν αυτά τα λεφτά θα τα δώσουμε στα παιδιά που πεινάνε, όπως βλέπω σήμερα να γράφεται. Πομπώδες και λαϊκίστικο μου ακούγεται το επιχείρημα αυτό. Ίσως να ακούγεται η άποψη μου αυτή υπερβολική και ιδιαζόντως οπισθοδρομική. Όμως μου φαίνεται αδιανόητο να διαφημίζονται , συλλήβδην ,κάτω από τις Καρυάτιδες προϊόντα λευκαντικά για τα ρούχα, προιόντα για πλύσιμο των πιάτων, υπέροχες πίτσες η πιθανόν ανθεκτικά προφυλακτικά . Δεν θα μου άρεσε καθόλου να διαφημίζεται αποξηραμένος μπακαλιάρος δίπλα από τις αποξηραμένες μούμιες των Φαραώ, όσα λεφτά και αν πάρει η πάμπτωχη Αίγυπτος.
Μέσα από την υπερβολή των παραδειγμάτων αυτών προσπαθώ να πω ότι και σε αυτό τον τομέα πρέπει να λειτουργούμε με ΜΕΤΡΟ. «Μέτρον άριστον» έλεγαν αυτοί που κατασκεύασαν αυτά τα μνημεία.
Τα μνημεία μας, λοιπόν, (πόσο μάλλον η Ακρόπολη), αυτά καθ΄ εαυτά, δεν μπορεί να γίνονται όμορφη φωτογραφία η βίντεο προώθησης ιδιωτικών επιχειρήσεων και εμπορευμάτων με μόνο το επιχείρημα ότι θα πάρουμε λεφτά που τα έχουμε ΤΩΡΑ ανάγκη και ότι σε κάθε περίπτωση να πιστεύουμε ότι όλο και κάτι θα τσιμπήσουμε για την διαφημισούλα μας παγκοσμίως.
Αναρωτιέμαι ευθέως: "Πιστεύει, άραγε, κανείς ότι έγινε πιό γνωστή στο κόσμο η Γέφυρα των Στεναγμών στη Βενετία, όταν εκεί διαδραματίσθηκε και ολοκληρώθηκε η διαφημιστική καμπάνια μεγάλης εταιρίας καλλυντικών; Μήπως πιστεύει κανείς ότι ο Παρθενώνας είχε ανάγκη διαφήμισης, όταν η πολυεθνική Phillips το 2005 πήρε άδεια από το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) για να κάνει κινηματογραφικές λήψεις της Ακρόπολης για διαφημιστικό τρέιλερ με αντάλλαγμα πιο φθηνούς λαμπτήρες για το φωτισμό των μνημείων; Οι εταιρείες αυτές δεν πιστεύετε ότι έκαναν γερή «μπίζνα» κυνηγώντας τη διαφήμιση των εαυτών τους και όχι φυσικά των μνημείων;"
Πιστεύετε, αλήθεια, ότι ο Παρθενώνας έγινε γνωστός στη Πλάση επειδή έκανε τη βόλτα του ο Ομπάμα;. 2.500 χρόνια είναι εκεί πάνω στην Ακρόπολη τούτος ο ναός και ήθελε τη φάτσα του Ομπάμα για να διαφημιστεί;
(Τα παραπάνω στοιχεία τα "αλίευσα από το διαδίκτυο)
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση αγαπητοί φίλοι.
Και η μέση είναι:
Να προστατεύουμε τα μνημεία μας γιατί είναι ο πολιτισμός μας και η ιστορία μας.
Να τα αναδεικνύουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει ΠΟΤΕ κανένα χρηματικό ποσό που να επιτρέπει την εκπόρνευση τους.
Να διαφυλάξουμε τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Να επιτρέπουμε με φειδώ την χρησιμοποίησή τους με γνώμονα όμως ΜΟΝΟ την διαφήμιση τους και την διάχυση των συμβολισμών και της ιστορίας του σε όλον τον κόσμο και δευτερευόντως κάποια χρηματική απολαβή και με σοβαρότατους όρους...
ΒΕΒΑΙΩΣ, συμφωνώ, να συνεργάζεται το δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα και πάντοτε επ' αμοιβή ΑΛΛΑ με απόλυτη στόχευση την κατά κύριο λόγο ανάδειξη και σεβασμό των αρχαιολογικών μνημείων και δευτερευόντως την ανάδειξη του προϊόντος η της επιχείρησης που θα διαφημίζεται. Πολύ θα μου άρεσε π.χ. το γύρισμα μιας ταινίας στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας που να αναδεικνύει τον χώρο και τους παγκόσμιους συμβολισμούς του και ας διαφημίζονταν έτσι και η εταιρεία που θα έκανε την ταινία.
Για αυτό έχει συσταθεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το ανώτατο αυτό όργανο για να προστατεύει το τα μνημεία από τον εκχυδαϊσμό τους από μιά τυχαία και χωρίς έλεγχο διαφημιστική καμπάνια. ΔΕΝ αποτελείται αυτό , στην συντριπτική του πλειοψηφία, από κομματικά φερέφωνα κάθε είδους αλλά από επιστήμονες και εξέχουσες προσωπικότητες. Αυτό το όργανο έχουμε και αν δεν μας αρέσει , να το αλλάξουμε, αλλά μου είναι αδιανόητο να ακούω τον λαλίστατο δημοσιογράφο κ. Βερύκιο , στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΛΦΑ , σήμερα, να ισχυρίζεται ότι πρέπει να δώσουμε σε ιδιώτες τα μουσεία και τα μνημεία μας για να μαζέψουμε λεφτά για να ξεφύγουμε από την οικονομική κρίση.
Ας αφήσουμε λοιπόν τους ειδήμονες να κάνουν την δουλειά τους. Δεν τα ξέρουμε όλα εμείς ….. Εκτός και αν πιστεύετε ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είναι κυβερνητικό η κομματικό εργαλείο η σε κάθε περίπτωση αποτελείται αυτό από οπισθοδρομικούς επιστήμονες αρχαιολόγους κλπ , οπότε το ξανασυζητάμε για να τους αλλάξουμε......
Α