Πώς να δημιουργήσετε το τέλειο προφίλ στο LinkedIn

Αναρτήστε μια φωτογραφία στο προφίλ σας.

Σύμφωνα με το LinkedIn, τα προφίλ με φωτογραφία δέχονται 21 φορές περισσότερες επισκέψεις από τα προφίλ χωρίς φωτογραφία, καθώς και 9 φορές περισσότερα αιτήματα σύνδεσης. Φροντίστε η φωτογραφία που θα αναρτήσετε να είναι κατάλληλη για επαγγελματική χρήση – πρέπει να είναι πρόσφατη, να είστε κατάλληλα ντυμένοι, το φόντο να είναι ουδέτερο, να μη χρησιμοποιείτε ομαδικές φωτογραφίες όπου έχετε απομονώσει τον εαυτό σας, το πρόσωπό σας να αποτελεί τον πόλο έλξης! Αποφύγετε οπωσδήποτε τις σέλφι! Τέλος, χαμογελάστε. Το ζητούμενο είναι να εκπέμπετε επαγγελματισμό, αλλά και να δείχνετε προσιτοί.

Συμπληρώστε το προφίλ σας

Συμπληρώστε όσο το δυνατόν περισσότερα πεδία του προφίλ σας. Όσο πιο συναφείς είναι οι πληροφορίες που συμπεριλαμβάνετε, τόσο περισσότερο διευκολύνετε τους υπεύθυνους προσλήψεων να σας εντοπίσουν. Θα σας βοηθήσει σημαντικά η δυνατότητα μέτρησης της πληρότητας του προφίλ σας, καθώς και εντοπισμού πεδίων που χρήζουν επέκτασης και βελτίωσης, την οποία σας παρέχει το LinkedIn.

Διατηρείτε το προφίλ σας επικαιροποιημένο

Ένα ανενεργό, παρωχημένο προφίλ στο LinkedIn μπορεί να αποδειχτεί αντιπαραγωγικό. Διατηρήστε το προφίλ σας επικαιροποιημένο με πληροφορίες σχετικά με την εργασιακή σας πείρα, τις θέσεις στις οποίες εργαστήκατε και τα προσόντα σας, αναρτήστε μια πρόσφατη φωτογραφία σας και σκιαγραφήστε τη θέση εργασίας για την οποία ενδιαφέρεστε. Πουλάτε τον εαυτό σας ως άτομο, όχι ως σύνολο δεξιοτήτων – φανταστείτε ότι έχετε απέναντί σας έναν συνομιλητή και γράψτε σε πρώτο πρόσωπο. Έτσι θα μπορέσετε να προβάλετε ευκολότερα τις κοινωνικές σας δεξιότητες.

Γίνετε μέλος ομάδων

Το LinkedIn δεν είναι χρήσιμο μόνο για τη σύνδεσή σας με μεμονωμένα άτομα, σας βοηθά επίσης να αναζητήσετε ομάδες και να ενταχθείτε σε αυτές. Οι ομάδες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από ομάδες αποφοίτων σχολείων και πανεπιστημίων έως ομάδες συγκεκριμένου εμπορικού και επαγγελματικού ενδιαφέροντος. Όταν αναζητείτε εργασία, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κάνετε γνωριμίες στον τομέα που σας ενδιαφέρει, ιδίως να αποκτάτε διαπροσωπικές σχέσεις με άτομα που θα μπορούσαν να σας εφοδιάσουν με συστατικές επιστολές. Άλλωστε, εκτιμάται ότι για το 70% των θέσεων εργασίας δεν δημοσιεύονται καν αγγελίες! Η προφορική ενημέρωση για κενές θέσεις και υποψηφίους μπορεί να αποδειχτεί ζωτικής σημασίας.

Συμπεριλάβετε μόνο τη συναφή με την αιτούμενη θέση εργασιακή πείρα

Εάν έχετε μακρά εργασιακή πείρα, συμπεριλάβετε μόνο πληροφορίες σχετικές με την αναζητούμενη θέση εργασίας. Εάν αντιμετωπίζετε το αντίστροφο πρόβλημα και αισθάνεστε ότι δεν διαθέτετε την απαραίτητη εργασιακή πείρα, προσπαθήστε να δείξετε πώς η όποια πείρα ΔΙΑΘΕΤΕΤΕ μπορεί να σας βοηθήσει να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της νέας θέσης εργασίας. Ποιες νέες δεξιότητες αποκομίσατε; Βιώσατε κάποιες εμπειρίες που βελτίωσαν σημαντικά το επίπεδο των γνώσεών σας; Το σημαντικότερο: Πώς θα εφαρμόζατε την πείρα και τις γνώσεις που ήδη διαθέτετε στη θέση εργασίας που επιθυμείτε να καταλάβετε;

Εισάγετε λέξεις-κλειδιά και όρους αναζήτησης στην ενότητα «δεξιότητες»

Οι λέξεις που χρησιμοποιείτε στην ενότητα που αφορά τις δεξιότητές σας λειτουργούν ως λέξεις-κλειδιά. Το προφίλ σας θα εμφανίζεται κάθε φορά που ένας υπεύθυνος προσλήψεων πραγματοποιεί αναζητήσεις χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις στο LinkedIn. Μπορείτε να συμπεριλάβετε έως και 50 δεξιότητες στο προφίλ σας, μεγιστοποιώντας με τον τρόπο αυτόν τις πιθανότητες εμφάνισης του προφίλ σας στα αποτελέσματα. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτή τη δυνατότητα, ζητήστε από τις συνδέσεις σας να επιβεβαιώσουν τις δεξιότητές σας με απλή επικαιροποίηση της κατάστασής σας, προθυμοποιούμενοι, ενδεχομένως, να πράξετε το ίδιο γι’ αυτούς. Με τον τρόπο αυτόν θα ενισχύσετε την αξιοπιστία του προφίλ σας.

Επιλέξτε τις συνδέσεις σας

Ακόμη και αν πιστεύετε το αντίθετο, οι χιλιάδες συνδέσεις δεν βελτιώνουν την εικόνα του προφίλ σας. Μειώνουν απλώς την αξιοπιστία του και δυσχεραίνουν την εκ μέρους σας διάκριση των αναρτήσεων και των ευκαιριών που σας ενδιαφέρουν από εκείνες που δεν σας ενδιαφέρουν. Ξεκινήσετε συνδεόμενοι με όσους έχετε συνεργαστεί ή συνεργάζεστε. Στη συνέχεια, στραφείτε στους φίλους και τους συγγενείς που εργάζονται σε τομείς συναφείς με αυτόν στον οποίον επιθυμείτε να σταδιοδρομήσετε. Τέλος, εντοπίστε άτομα που εργάζονται σε θέσεις που ενδεχομένως θα σας ενδιαφέρουν στο μέλλον και αποστείλτε τους προσωποποιημένο αίτημα, στο οποίο θα τους εξηγείτε αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε να συνδεθείτε μαζί τους.

Πηγή :  EURES, την ευρωπαϊκή πύλη για την επαγγελματική κινητικότητα