Ανατροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τον κύβο του Ρούμπικ

Ο Κύβος του Ρούμπικ έχασε τη δικαστική μάχη που έδινε στην ΕΕ, για να συνεχίσει το σχήμα του να αποτελεί εμπορικό σήμα.

Ο Κύβος του Ρούμπικ, ο πολύχρωμος τρισδιάστατος γρίφος, έχασε τη μάχη που έδινε, για να αποτελεί κατοχυρωμένο εμπορικό σήμα (trademark) αφού το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απεφάνθη πως το σχήμα του δεν επαρκεί για να τον προστατεύσει από τις αντιγραφές.

AdTech AdΤο παιχνίδι, το οποίο επινοήθηκε το 1974 από τον Ούγγρο Έρνο Ρούμπικ, είναι δημοφιλές σε νέους και ηλικιωμένους και περισσότεροι από 350 εκατομμύρια κύβοι έχουν πωληθεί σ' ολόκληρο τον κόσμο.

Η βρετανική εταιρεία Seven Towers, η οποία διαχειρίζεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί του Κύβου του Ρούμπικ, κατοχύρωσε το 1999 το σχήμα του ως ένα τρισδιάστατο ευρωπαϊκό εμπορικό σήμα στο Γραφείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πνευματική Ιδιοκτησία (EUIPO).

Όμως η γερμανική βιομηχανία παιγνιδιών Simba Toys αμφισβήτησε το 2006 την προστασία του εμπορικού σήματος υποστηρίζοντας ότι η ικανότητα του κύβου να περιστρέφονται οι πλευρές του, θα έπρεπε να προστατεύεται ως ευρεσιτεχνία και όχι ως εμπορικό σήμα.

Οι ευρεσιτεχνίες επιτρέπουν στους εφευρέτες να εμποδίζουν ανταγωνιστές να χρησιμοποιήσουν για εμπορικούς σκοπούς τις εφευρέσεις τους χωρίς την έγκρισή τους για μια ορισμένη χρονική περίοδο, ενώ τα εμπορικά σήματα δίνουν στους κατόχους της πνευματικής ιδιοκτησίας αποκλειστικό και μόνιμο δικαίωμα στα σχέδια, λογότυπα, φράσεις ή λέξεις τους για όσο καιρό τα χρησιμοποιούν.

Η γερμανική εταιρεία έφερε την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει την έδρα του στο Λουξεμβούργο αφού το EUIPO και ένα κατώτερο δικαστήριο της ΕΕ απέρριψαν την προσφυγή της και οι δικαστές συμφώνησαν με τα επιχειρήματα της Simba Toys.

Ειρήνη Καράσαββα

Μην περιμένεις το σύμπαν να σου προσφέρει ο τι επιθυμείς. Να εργάζεσαι καθημερινά για το σκοπό αυτό. Είναι δέλεαρ από μόνο του.